Pełna swoboda w programie lojalnościowym
Polacy coraz częściej biorą udział w programach lojalnościowych. Widoczny rozwój w tej dziedzinie można zauważyć także w branży chemii budowlanej. Liderzy w tej dziedzinie wiedzą, że dobry program partnerski to narzędzie wymagające od jego twórców wiele pracy. Budowanie i utrzymywanie dobrych relacji z klientami jest jednak warte wysiłku.
To, że programy lojalnościowe są efektywne i mają realny wpływ na sprzedaż, dowodzą prowadzone od kilku lat badania marketingowe. Klienci mając do wyboru: kupić i nic nie dostać, albo kupić i dostać coś jeszcze, korzystają z drugiej możliwości. Dlatego też programy lojalnościowe mają realny wpływ na sprzedaż – dodatkowa gratyfikacja daje klientom poczucie oszczędzania. Ankietowani przyznają, że najchętniej biorą udział w programach, w których mogą otrzymać pieniądze za punkty lub natychmiastowy rabat. Wysoko oceniona w badaniach została również możliwość wymiany punktów na nagrody rzeczowe (źródło: „Dziennik – Gazeta Prawa” z 11.09.2012).
Jak działa program lojalnościowy?
Program lojalnościowy to także skuteczny sposób na nawiązanie relacji z fachowcem z branży budowlanej. Im program jest bardziej dopracowany i spójny, tym łatwiej dociera do świadomości odbiorców. Wśród liderów warto wymienić takie firmy jak: ATLAS, Mapei, Weber czy Ceresit.
Sposób działania tego narzędzia można opisać na przykładzie Programu Fachowiec firmy ATLAS. Jak większość tego typu ofert na rynku, działa on w oparciu o system zbierania punktów i wymiany ich na nagrody potrzebne w codziennej pracy oraz w domu.
By otrzymać dostęp do Programu, należy zarejestrować się (poprzez stronę internetową lub papierowy formularz zgłoszeniowy dostępny w katalogu nagród), używać produktów oraz zbierać punkty na indywidualnym koncie.
Program rozwija się i pracuje na zaufanie fachowców od 2008 r. Tylko w ubiegłym roku oferta zyskała nową, funkcjonalną stronę www oraz poszerzyła pakiet proponowanych nagród. W lipcu 2012 ATLAS przygotował także mobilną wersję strony internetowej Programu Fachowiec, dzięki której szybko i w każdym miejscu można sprawdzić liczbę naliczonych punktów, stan konta czy zamówione nagrody.
To, co sprawia, że Program Fachowiec jest wyjątkowy na tle podobnych mu ofert, to dynamika w obrębie nowości: różnorodnych promocji nagród, mnożenia punktów, a także wyróżnianie najbardziej lojalnych uczestników, dla których przygotowano dodatkowe atrakcje – m.in. możliwość zamawiania nagród spoza katalogu. Kolejne zmiany, pod hasłem „PEŁNA SWOBODA”, zapowiadane są na listopad br.
– Chcemy, by Fachowcy wiedzieli, że o nich dbamy. Dlatego też stale zwiększamy atrakcyjność Programu Fachowiec – podkreśla Ewa Kubiak, specjalista ds. komunikacji branżowej z firmy ATLAS.
Rosnąca świadomość użytkowników pozwala zakładać, że programy lojalnościowe w branży budowlanej będą działać coraz prężniej, ich jakość będzie coraz wyższa, a uczestnictwo jeszcze bardziej opłacalne.