FAKRO inspiruje – Targi Budma’2014
Premierowe pokazy najnowszych produktów, technologiczne nowinki z branży budowlanej, konferencje, dyskusje i konkursy stały się udziałem wystawców i gości XXIII Międzynarodowych Targów Budownictwa i Architektury BUDMA’2014, które zakończyły się w Poznaniu. W tym roku swoją ofertę zaprezentowało ponad 1000 firm z całego świata. Jak zawsze organizatorzy poznańskich targów zainaugurowali branżowe spotkanie wręczeniem Złotych Medali przyznanych za najciekawsze z wystawianych produktów. W gronie laureatów prestiżowego wyróżnienia znalazła się również firma FAKRO, której przyznano nagrodę za okno do dachów płaskich typu F.
Ten innowacyjny produkt marki FAKRO gwarantuje doskonałe doświetlenie pomieszczenia pod płaskim dachem. Ma innowacyjny pakiet szybowy, który charakteryzuje się bardzo dobrymi parametrami energooszczędnymi i nowoczesnym wyglądem. Wykonane w dowolnym rozmiarze (w zakresie od 60×60 do 120×220 cm) pozwalają na wymianę istniejących naświetli, często o niestandardowych wymiarach, które nie spełniają obecnych wymagań termoizolacyjnych. Okno jest dostępne w trzech wersjach: DEF – otwierane elektrycznie, DMF – ręcznie za pomocą drążka i DXF – nieotwierane. W wersji elektrycznej okno DEF posiada detektor deszczu, który automatycznie uruchamia funkcję zamykania otwartego skrzydła w czasie pojawienia się opadów. Jego konstrukcja umożliwia montaż akcesoriów przeciwsłonecznych.
– Otrzymane wyróżnienie jest dla nas potwierdzeniem tego, że FAKRO należy do ścisłej czołówki innowacyjnych firm, których kierunek dalszego rozwoju wyznacza dziś pojęcie ekologicznego, energooszczędnego oraz inteligentnego domu – mówi Dyrektor marketingu FAKTO Polska Janusz Komurkiewicz. – Ponieważ posiadamy już pełną ofertę produktów związanych z oknami dachowymi, jesteśmy także wiceliderem światowego rynku schodów strychowych, obecnie chcemy inwestować w inne produkty związane z branżą budowlaną, takie jak nagrodzone okno do dachów płaskich.
Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich to jedna z najbardziej rozpoznawalnych nagród na polskim rynku. O jej przyznaniu decyduje grono wybitnych specjalistów reprezentujących różne środowiska sektora budownictwa. Wyróżnienia wręczali Przewodniczący komisji konkursowej prof. dr hab. inż. Józef Jasiczak z Politechniki Poznańskiej, podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Janusz Żbik oraz Prezes Międzynarodowych Targów Poznańskich Andrzej Byrt.
Konsumenci stawiają na FAKRO
Produkowana przez FAKRO Markiza elektryczna AMZ Solar, którą w ubiegłym roku wyróżniono Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich BUDMA zyskała kolejną, cenną nagrodę. Tym razem ten innowacyjny produkt docenili sami konsumenci, którzy w konkursie „Wybór konsumenta” uznali markizę za najlepszy produkt budowlany roku 2013.
Rokrocznie organizatorzy Międzynarodowych Targów Poznańskich zachęcają konsumentów, aby za pośrednictwem internetu zdecydowali, który spośród jedenastu innowacyjnych produktów, nagrodzonych Złotym Medalem targów poprzedniej edycji, uznali za najlepszy. Wybór padł na markizę elektryczną AMZ Solar. Konsumenci docenili odpowiednie połączenie skutecznej ochrony poddasza przed nagrzewaniem z najwyższym komfortem obsługi. Sterowana pilotem lub obsługiwana automatycznie, Markiza AMZ Solar zapewnia blisko osiem razy skuteczniejszą ochronę przed nagrzewaniem pomieszczenia w porównaniu z zasłonami wewnętrznymi, umożliwiając jednocześnie dopływ naturalnego światła i kontakt wzrokowy z otoczeniem.
Na markizę FAKRO wskazało ponad 27 procent internautów.
Nagrody Buildera
Dwa innowacyjne produkty FAKRO okno typu F do dachów płaskich oraz Markiza VMZ Solar do okien pionowych otrzymały również nagrodę TopBuilder 2014, przyznawaną przez redakcję branżowego miesięcznika Builder.
To cenione w branży budowlanej wyróżnienie przyznawane jest najlepszym innowacyjnym produktom budowlanym. Nagrodzone produkty FAKRO opiniowała Kapituła Konkursu pod kierunkiem prof. dr hab. inż. Leonarda Runkiewicza, w skład której wchodzi redakcja miesięcznika Builder i Rada Programowa pisma.
Oferta pełna innowacji
Podczas targów BUDMA, FAKRO zaprezentowało pełną ofertę produktów związanych z bezpieczeństwem, energooszczędnością i komfortowym użytkowaniem poddasza. Uznanie zwiedzających zyskały okna balkonowe Galeria, najcieplejsze okna dachowe na rynku FTT U8 Thermo oraz innowacyjne, dwufunkcyjne okna uchylno-obrotowe preSelect.
Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się zupełnie nowe, zdalnie sterowane zewnętrzne markizy oraz markizolety solarne do okien pionowych. Goście stoiska FAKRO mogli samodzielnie sprawdzić ich działanie przy użyciu pilota oraz przekonać się o ich wielu zaletach. Poza ochroną przed nagrzewaniem pomieszczeń w lecie struktura materiału umożliwia napływ naturalnego światła do pomieszczenia oraz utrzymanie kontaktu wzrokowego z otoczeniem.
Działanie automatyki w produktach FAKRO można było przetestować także na oknach dachowych zamykanych i otwieranych za pomocą paneli dotykowych, pilotów i iPhona.
Uwagę zwiedzających przyciągała również szeroka oferta schodów strychowych FAKRO w tym schody termoizolacyjne LWT.
Acantus Areus dla stoiska FAKRO
Liczącą blisko 300 metrów kwadratowych ekspozycją FAKRO w tonacji zieleni i bieli podczas tegorocznej BUDMY nagrodzono statuetką Acantus Areus. Firmowe stoisko uznano za jedno z najlepiej zaprojektowanych i przygotowanych do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów. Kapituła konkursu na najlepsze ekspozycje organizowanego przez Miedzynarodowe Targi Poznańskie doceniła oryginalność stoiska, uznając, że zastosowane rozwiązania architektoniczne i graficzne sprzyjają komunikacji z klientem, co w konsekwencji wpływa na pozytywny, innowacyjny wizerunek firmy.
Wzajemne inspiracje
Swoją wiedzę na temat innowacyjnych i energooszczędnych rozwiązań stosowanych w branży okien dachowych mogli poszerzyć także dziennikarze pism branżowych, którzy uczestniczyli w zorganizowanej przez FAKRO konferencji prasowej pod hasłem „FAKRO inspiruje”. Dla FAKRO była to przede wszystkim okazja do przedstawienia firmowej oferty produktów i rozwiązań, które wyznaczają nowe standardy w branży okien dachowych.
Nasze rozwiązania są inspiracją do tworzenia innowacyjnych projektów architektonicznych – tłumaczył podczas spotkania z dziennikarzami Dyrektor Marketingu FAKRO Janusz Komurkiewicz. Z drugiej strony nietuzinkowe projekty architektury stanowią dla FAKRO inspirację do tworzenia nowych produktów.
Najlepsi młodzi dekarze montują okna dachowe FAKRO
Ważnym wydarzeniem tegorocznej BUDMY były organizowane po raz VII Mistrzostwa Polski Młodych Dekarzy. Najlepsi w kraju młodzi fachowcy rywalizowali w trzech kategoriach: dach stromy, płaski i metalowy. Młodzi adepci sztuki dekarskiej tradycyjnie już montowali produkty FAKRO. Po raz pierwszy jednak stosowali nagrodzone Złotym Medalem BUDMY okna do dachów płaskich typu F.
FAKRO wytycza nowe kierunki w branży okien dachowych
FAKRO pojawiło się na BUDMIE po raz dwudziesty drugi. Firma z Nowego Sącza należy do stałych bywalców tych niezwykle prestiżowych dla branży budowlanej targów. FAKRO zaliczane jest do grona najbardziej innowacyjnych polskich przedsiębiorstw. Dumą firmy jest nowoczesny ośrodek badawczo-rozwojowy. Na rzecz rozwoju produktów pracuje ponad 100 inżynierów. FAKRO ma na swoim koncie ponad 100 zgłoszeń patentowych. Do wielu krajów świata FAKRO eksportuje nie tylko okna dachowe, ale także rozwiązania i myśl twórczą polskich inżynierów. W ten sposób polska firma wytycza nowe kierunki rozwoju dla branży okien dachowych na świecie a Polska stała się światowym liderem w ich produkcji.