Kärcher sponsorem rozgrywek Azjatyckiej Konfederacji Piłkarskiej (AFC)
Niemiecki koncern i instytucja zrzeszająca azjatyckie federacje piłkarskie AFC to para idealnie dobrana. Co ją łączy? Zdolność do inspirowania ludzi, dynamizm i wizjonerstwo.
Ogromne zaangażowanie w azjatycką piłkę nożną.
To właśnie w Azji, a dokładnie w indyjskim mieście Kalkuta znajduje się największy na świecie stadion piłkarski. To może być metaforą tego jak bardzo Azjaci pasjonują się tym sportem. Ponad dwie trzecie ludności Ziemi zamieszkuje właśnie w Azji, co przekłada się na miliony wiernych kibiców piłkarskich.
Azjatycka Konfederacja Piłkarska (AFC) reprezentuje futbol tego kontynentu na świecie. W jej skład wchodzi 46 krajowych stowarzyszeń piłkarskich. Jej jurysdykcja rozciąga się od Jordanii i Palestyny w zachodniej Azji aż po Australię na Pacyfiku.
Zadaniem i zarazem głównym celem Konfederacji jest promowanie futbolu w Azji. Ambicją AFC jest bycie wiodącą Konfederacją piłkarską na świecie i sprawienie, by piłka nożna była sportem numer jeden na kontynencie azjatyckim.
Sponsor społecznie odpowiedzialny
W ramach sponsorowania Ligi Mistrzów AFC firma Kärcher prowadzi liczne akcje społeczne. Jedną z nich było zaproszenie dzieci z tajlandzkiego domu dziecka do udziału w meczu drużyn biorących udział w rozgrywkach. Dzieci miały okazję wyjść na murawę razem z zawodnikami. Wydarzenie to połączono z licznymi atrakcjami dla najmłodszych, dzięki którym dzieciaki mogły zainspirować się do grania w piłkę nożną i dodatkowo miło spędzić czas dobrze się bawiąc.
Finał Ligi Mistrzów AFC 2017
Jako sponsor rozgrywek Ligi Mistrzów AFC Kärcher zadebiutował podczas odbywających się w październiku 2017 finałów. Finałowy dwumecz oglądało 116 863 widzów na stadionach. Mecze odbywały się w stolicy Arabii Saudyjskiej Rijadzie na stadionie King Fahd oraz w japońskim Tokio na stadionie Saitama Stadium 2002. Saudysjki Al Hilal uległ japońskiemu Urawa Red Diamonds, który to klub sięgnął po tytuł drugi raz w swej historii.