Zobacz więcej z FAKRO na BUDMIE 2017
Dzień 1. Zapowiedź czegoś wielkiego – Konferencja prasowa z udziałem Ministrów Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa
Uroczyste otwarcie Targów BUDMA poprzedziła konferencja prasowa z udziałem Andrzeja Adamczyka, Ministra Infrastruktury i Budownictwa, Tomasza Żuchowskiego, Wiceministra Infrastruktury i Budownictwa oraz Przemysław Trawa, Prezes Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich. Tegoroczne targi są rekordowe. Zagospodarowano aż 55 000 m2 powierzchni, swoje produkty wyeksponowało na stoiskach 800 wystawców z 26 krajów. Planowo przez tydzień targi odwiedzi ok. 50 000 zwiedzających.
Wśród firm na dwóch stoiskach w hali 5 oraz hali 7 na 430 m2 swoje innowacyjne produkty prezentuje FAKRO. Furorę robią produkty nowej marki INNOVIEW. Wśród nich zapewniające nieograniczone widoki drzwi podnoszono-przesuwne, bramy garażowe oraz markizy do okien pionowych. Dużym zainteresowaniem wśród zwiedzających cieszy się również najnowszy model okna uchylno-obrotowego preSelect2, produkty do dachów płaskich oraz akcesoria do okien dachowych.
Prezes Przemysław Trawa zwrócił uwagę na novum edycji 2017 jakim jest I Forum Gospodarcze Budwnictwa i Architektury, w którego organizację zaangażowało się również Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa. Minister Andrzej Adamczyk dodał, że zakres debaty podczas Forum został ustalony w oparciu o dialog z przedstawicielami branży budowlanej. Minister Tomasz Żuchowski zauważył, że w debacie zostaną poruszone najważniejsze kwestie m.in. jakość produktów i usług oraz konkurencyjność. Zaznaczył ogromną rolę polskich firm w budowaniu gospodarki kraju. Podczas forum głos w sprawie – w wystąpieniu „Okna i drzwi polską marką eksportową” – zabrał również Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu.
Rekordowa liczna nagród dla FAKRO
Podczas uroczystej Gali Otwarcia BUDMY 2017 odbyło się wręczenie Złotych Medali Międzynarodowych Targów Poznańskich. FAKRO otrzymało aż 3 Złote Medale oraz złotą nagrodę ACANTHUS AUREUS.
Nagrodzone, zapewniające komfort i bezpieczeństwo produkty marki FAKRO, to okno dachowe uchylno-obrotowe FPP-V preSelect2, drzwi przesuwne INNOVIEW HST Sky, supertermoizolacyjne schody strychowe LTK Energy.
– Nie byłoby targów bez nowoczesnej stolarki budowlanej, ale również nie byłoby innowacyjnych produktów bez tak nowoczesnej BUDMY. W Polsce wyrosły największe marki reprezentujące branżę. Polska jest największym eksporterem stolarki budowlanej w Europie, dlatego z dumą można powiedzieć, że nasz kraj wyznacza nowe trendy i kreuje nowoczesne rozwiązania – zaznaczył w mowie powitalnej, Janusz Komurkiewicz.
FAKRO otrzymało także wyjątkową nagrodę ACANTHUS AUREUS za stoisko najlepiej zaprojektowane i przygotowane do realizacji strategii marketingowej firmy podczas targów.
– Złote medale to potwierdzenie jakości i innowacyjności naszych produktów. Cieszymy się, że przez 25 lat działalności zdobyliśmy zaufanie naszych klientów. Jesteśmy dumni, że odpowiadając na Państwa potrzeby kreujemy rzeczywistość. Wybieranie naszych produktów przez Państwa, motywuje nas do rozwoju i pozwala stwarzać kompleksowe w stolarce budowlanej rozwiązania. Designerskie stoisko eksponujące nasze produkty, to miejsce spotkań i tworzenia nowych pomysłów – skomentował, odbierający nagrodę za najlepsze stoisko Sławomir Gawlik, Dyrektor Marketingu.
– Przygotowanie stoiska wystawienniczego to duże wyzwanie. Ważne jest, aby w ograniczonej przestrzeni pokazać to co najważniejsze, czyli jakość produktów oraz moc relacji pomiędzy FAKRO a jego partnerami – podsumował Sławomir Uryga, Kierownik ds. Marketingu Wystawienniczego.
I Forum Gospodarcze Budownictwa
Podczas Targów BUDMA odbyło się I Forum Gospodarcze Budownictwa pn. Uczciwe budowanie – utopia czy społeczny obowiązek. Jednym z prelegentów wydarzenia był Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO, który w swoim wystąpieniu zwrócił uwagę m.in. na potrzebę stworzenia nowego zawodu – montera stolarki, potrzebę ulg remontowo budowlanych oraz potrzebę weryfikacji Warunków Technicznych dla budynków i ich usytuowania 2021. Forum zostało zwieńczone debatą panelową z udziałem środowisk branżowych „Jakość, uczciwość i konkurencyjność gwarantem rozwoju polskiego budownictwa”. Janusz Komurkiweicz zauważył, że wzmocnienie marki polskich producentów oraz marki Polski przyczynia się do rozwoju gospodarczego naszego kraju. Myśl ta koresponduje z przesłaniem Fundacji Pomyśl o Przyszłości, dla której wyrazili poparcie przedstawiciele rodzimych firm globalnych.
Dzień 2. 8 lutego to kolejny dzień Targów BUDMA. Jednym z kulminacyjnych punktów w harmonogramie wydarzeń FAKRO była konferencja prasowa „ZOBACZ WIĘCEJ”.
– Podczas konferencji FAKRO ogłosiło rozpoczęcie produkcji i promocji innowacyjnej marki – IINNOVIEW, zaprezentowało nowości produktowe oraz przedstawiło oczekiwania branży budowlanej. Kompleksowa oferta FAKRO jest wypadkową potrzeb klientów oraz współczesnych trendów budownictwa. Kompleksowa oferta stolarki otworowej daje gwarancję komfortu i bezpieczeństwa. Pod szyldem INNOVIEW klient odnajdzie aluminiowo-drewniane okna pionowe, bramy garażowe, drzwi zewnętrzne oraz markizy do okien pionowych. To marka kojarzona z dobrymi widokami, które zapewniają olbrzymie przeszklenia. INNOVIEW łączy świat zewnętrzny z wewnętrznym, czyli świat, w którym czujemy się dobrze i komfortowo ze światem, za którym tęsknimy oraz chcemy codziennie na nowo odkrywać – skomentował prowadzący konferencję Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO. Linia produktowa to kompletne rozwiązanie dla domów. Innowacyjne połączenie drewnianej ramy z aluminiową okładziną zastosowane w oknach pionowych to zapowiedź nowego trendu w architekturze. Zastosowana technologia pozwala jednocześnie na długoletnie, bezawaryjne użytkowanie bez konieczności konserwacji. Dzięki zastosowaniu drewna: sosnowego, dębowego lub egzotycznego okna cechują wysokie walory estetyczne, natomiast użyte aluminium zapewnia trwałość i wytrzymałość.
– W oknach INNNOVIEW nie ma standardów. Każdy klient będzie traktowany indywidualnie – dodał Janusz Komurkiewicz.
Konferencja prasowa była także okazją do zaprezentowania nowości produktowych oraz zalet produktów nagrodzonych ZŁOTYMI MEDALAMI BUDMA 2017: okno dachowe uchylno-obrotowe FPP-V preSelect2 , drzwi przesuwne INNOVIEW HST Sky, supertermoizolacyjne schody strychowe LTK Energy.
Ponownie zwrócono także uwagę na oczekiwania branży w zakresie potrzeby stworzenia nowego zawodu – montera stolarki, potrzeby powrotu do ulg remontowo- budowlanych oraz potrzeby weryfikacji Warunków Technicznych dla budynków i ich usytuowania 2021.
W konferencji prasowej FAKRO „ZOBACZ WIĘCEJ” uczestniczyli przedstawiciele mediów oraz przedstawiciele branży.
MONTERIADA z innowacyjną markizą pełniącą funkcję moskitiery
– Z początkiem sierpnia ruszyła kontynuacja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dobry Montaż”, którą FAKRO objęło swoim patronatem. Organizowana przez Związek POiD inicjatywa została wzbogacona o szereg nowych działań, jak m.in. klasy patronackie w szkołach zawodowych czy także certyfikowanie monterów. W ramach tej kampanii, podczas Targów BUDMA, powstała specjalna strefa, na której można było zobaczyć dobre praktyki montażu okien, drzwi, bram i osłon z wykorzystaniem nowoczesnych technik montażowych, mocowań oraz narzędzi. W ramach MONTERIADY odbył się także instruktaż montażu nowego produktu FAKRO, czyli markizy z systemem ZIP w wersji ręcznej, przeprowadzony przez Wojciecha Chronowskiego, managera produktu. Warto zaakcentować, że markiza ta pełni jednocześnie funkcję moskitiery. Ponadto, co bardzo ważne, poprawia współczynnik przenikania ciepła okna do 20%. Jest także odporna na wiatr oraz nie wymaga konieczności dodatkowego zasilania. Klient może samodzielnie zatrzymać markizę na różnych wysokościach, wybrać dowolny kolor profilu produktu zgodnie z jego preferencjami oraz zdecydować o doborze prześwitu materiału. Montaż markizy jest prosty i szybki – skomentował Wojciech Chronowski.
Dzień 3
Dzień obfitował w wydarzenia, którym towarzyszyło FAKRO. Od rana przyszli dekarze rywalizowali ze sobą w Turnieju Budowlanym „Złota Kielnia”, którego głównym sponsorem od 10 lat jest firma FAKRO. W południe miało miejsce uroczyste przekazanie nagrody głównej loterii jubileuszowej „Moc nagród na 25-lecie”. Tradycyjnie dekarze przemaszerowali przez hale, odwiedzając jednocześnie stoiska FAKRO.
46. Turniej Budowlany „Złota Kielnia” po raz pierwszy z dekarzami
– Po raz pierwszy w tym roku z inicjatywy FAKRO uczniowie klas zawodowych o profilu dekarskim rywalizowali ze sobą podczas 46. Turnieju Budowlanego „Złota Kielnia”. Zawodnicy montowali okna dachowe marki FAKRO wraz z kołnierzem Thermo, zestawem izolacyjnym XDP oraz roletą ARF. W zmaganiach wzięło udział 6 zawodników z patronowanych przez FAKRO klas dekarskich z Zespołu Szkół Zawodowych w Białymstoku, Zespołu Szkół Zawodowych w Bobowej oraz Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Usług w Elblągu. Po raz pierwszy w historii do turnieju wprowadziliśmy zawód dekarza. Działania mające na celu edukację i rozwój młodych dekarzy maja olbrzymią wartość nie tylko indywidualną, ale również dla całej branży – komentuje Paweł Kołbon, Kierownik Działu Szkoleń Produktowych. Do centralnego finału dotarli najlepsi. Praktyczną część zmagań zawodników poprzedził test wiedzy teoretycznej. Kryteria konkursowe to m.in. dokładność montażu, estetyka wykonania, zgodność z instrukcją montażu, porządek na stanowisku pracy – wyjaśnia Piotr Michalik, członek Jury Finału Centralnego „Złotej Kielni” w kwalifikacji zawodowej „dekarz”.
Wręczenie Nagrody Głównej w loterii „Moc nagród na 25-lecie”
Ważnym wydarzeniem było oficjalne przekazanie Nagrody Głównej – samochodu Skoda Superb Combi laureatowi jubileuszowej loterii FAKRO „Moc nagród na 25- lecie”. Udział w konkursie był związany z planowaniem zakupu okien dachowych. Ostatecznie zdecydowałem się na okna marki FAKRO. Będąc na stronie zauważyłem informację o loterii i wypełniłem formularz. Okna FAKRO rekomendowało mi wiele osób. To był trafiony zakup. Bardzo cieszę się z wygranego samochodu. Myślę, że pierwszą podróż zaplanuję do Nowego Sącza – skomentował zwycięzca jubileuszowej loterii.
16. Kongres Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy pod patronatem FAKRO
Podczas kongresu przedstawiciele stowarzyszenia podsumowali swoją działalność w 2016 roku, zwracając szczególną uwagę na ubiegłoroczne Mistrzostwa Świata Młodych Dekarzy, które odbyły się w Warszawie. FAKRO od wielu lat jest głównym partnerem kongresu, podczas którego Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu odebrał nagrodę podsumowującą współpracę ze stowarzyszeniem m.in. w ramach Mistrzostw Świata Młodych Dekarzy.
Kwalifikacje zawodowe w budownictwie – debata z udziałem środowisk branżowych
Podczas debaty przedstawiciele środowisk branżowych zaakcentowali potrzebę potrzebę reformy kształcenia zawodowego w obszarze zawodów budowlanych. FAKRO od wielu lat angażuje się w kształcenie zawodowe dekarzy, obejmując swoim patronatem szkoły o profilu dekarskim. Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO podkreślił wkład firmy w progres kształcenia zawodowego dekarzy oraz powtórnie zwrócił uwagę na konieczność stworzenia nowego zawodu – montera stolarki budowlanej, ze szczególnym uwzględnieniem modułu praktycznego.
Dzień 4. W ostatnim dniu targów BUDMA kulminacyjnym wydarzeniem był Finał 46. Turnieju Budowlanego “Złota Kielnia”, którego FAKRO jest generalnym sponsorem już od 10 lat.
Najlepsi z najlepszych – Gala Finału Centralego 46. edycji Turnieju Budowlanego „Złota Kielnia”
Zadaniem 42 finalistów turnieju było rozwiązanie testu wiedzy oraz wykonanie zadania praktycznego w jednej z pięciu kategorii: monter suchej zabudowy, malarz-tapeciarz, monter instalacji sanitarnych, dekarz, murarz-tynkarz oraz wykonawca robót posadzkarsko-okładzinowych. Podczas uroczystej gali ogłoszone zostały wyniki z części teoretycznej oraz praktycznej.
W kategorii “roboty dekarskie” najlepszym finalistą okazał się Piotr Parzych z Zespołu Szkół Inżynierii Środowiska i Usług w Elblągu, który z wynikiem 99 pkt. otrzymał również Tytuł Najlepszego Praktyka. Oprócz nagród ufundowanych przez sponsorów strategicznych finaliści turnieju uzyskali zwolnienie z części pisemnej egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.