Technologie

Za kulisami: jak powstają produkty jutra firmy fischer

Dzięki szaremu kołkowi rozporowemu S, opatentowanemu w 1958 roku, firma fischer dokonała przełomu na rynku elementów złącznych. Klasyczna kotwa rozporowa sprawdza się do dnia dzisiejszego. fischer stawia na nowoczesne technologie mocowań i ma odpowiednie rozwiązania dla każdego użytkownika i każdego materiału budowlanego. A jeśli jeszcze nie ma rozwiązania na nowopowstały problem, to wkrótce zostanie ono zaproponowane.

Rainer Fischer opowiada nam, jak w firmie fischer powstają produkty jutra

Rainer Fischer – szef Działu Tworzyw Sztucznych odpowiedzialny za rozwój istniejących produktów i powstanie nowych produktów

Rainer Fischer (51 lat) pracuje dla firmy fischer specjalizującego się w mocowaniach od ponad 25 lat. Po napisaniu pracy dyplomowej z zakresu mechatroniki / inżynierii precyzyjnej na początku lat 90. rozpoczął pracę w firmie fischer jako programista. Od tego czasu zajmuje się rozwiązaniami z zakresu mocowania tworzyw sztucznych. W 2000 roku objął kierownictwo działu rozwoju kotew plastikowych, a w 2013 roku stanowisko kierownika działu rozwoju kotew plastikowych, obsługi technicznej i pola testowego w Tumlingen. W sumie był zaangażowany w ponad 170 projektów, które zostały wdrożone w firmie fischer. Od października 2019 roku odpowiada za jednostkę biznesową Tworzywa Sztuczne.

Bez kreatywności nie ma rozwoju – kilka słów o twórczym dziale Tworzywa Sztuczne.

Dział Tworzywa Sztuczne w fischer jest mocno zróżnicowany. Reprezentujemy różne grupy wiekowe i różne zawody: inżynierów, techników budowlanych, mechatroników, inżynierów mechaników, inżynierów budownictwa i projektantów. Kreatywność jest dla nas tak samo ważna jak szkolenie i praca zespołowa. Mamy bardzo wiele pomysłów, które przekładają się na liczbę naszych patentów (wskaźnik ilości patentów jest dziesięciokrotnie wyższy niż średnia w branży). – mówi Rainer Fischer

Nasza jednostka biznesowa składa się z obszarów zarządzania produktem, działu testowego, rozwoju i serwisu technicznego, zatrudniając łącznie prawie 40 pracowników. W naszym biurze projektant siada przy jednym stole z kierownikiem produktu i specjalistą ds. obsługi klienta. W ten sposób w jednym miejscu spotykają się wymagania rynku oraz potrzeby klientów i możliwości techniczne, a informacja zwrotna przekazywana jest od razu do projektanta. W tym samym budynku mamy warsztat, laboratorium i sale z ponad 30 różnymi maszynami testującymi, na których możemy sprawdzać nasze prototypy.

Myśl i pracuj bez barier.

Jak rodzi się nowy pomysł?

Istnieją cztery różne źródła pomysłów, które prowadzą do rozwoju firmy fischer. Przede wszystkim profesor Klaus Fischer (właściciel fischer) jest odpowiedzialny za strategiczne projekty. Inne pomysły wynikają z zamiaru dalszego poszerzania naszej pozycji lidera na rynku. Dodatki i aktualizacje do istniejącego już portfolio produktów to także gałąź rozwoju. Projekty związane z oczekiwaniami naszych klientów również wymagają naszej kreatywności i wiedzy. Tutaj wspólnie opracowujemy indywidualne i odpowiednie rozwiązania do zastosowania, zgodnie z wymaganiami naszych klientów – mówi Rainer Fischer

Cztery źródła pomysłów na stworzenie nowego produktu:

1. Z punktu widzenia dyrektora zarządzającego: Profesor Klaus Fischer jest właścicielem firmy od 40 lat i zna temat od podszewki. Uczestniczy w kontroli projektów strategicznych, które decydują o przyszłości firmy, a także w kontroli nowych obszarów biznesowych.
2. Z punktu widzenia lidera rynku: fischer bardzo dobrze zna rynek i jest ekspertem w dziedzinie techniki zamocowań. Stale zadajemy sobie pytanie: Co się dzieje obecnie na rynku materiałów budowlanych? Jak rynek się zmienia i dokąd zmierza? W odpowiedzi nasz Dział Tworzyw Sztucznych nieustannie generuje nowe, wewnętrznie napędzane pomysły na produkty, takie jak udany produkt DUOPOWER z rodziny DUOLINE.
3. Z punktu widzenia portfolio: fischer ma bogaty asortyment. Jeśli produkt się zestarzał lub już nie pasuje, np. z funkcjonalnego punktu widzenia, to jest poddawany liftingowi. Często przyczyną zmian jest środowisko konkurencyjne, zmienione nawyki rzemieślnicze lub nowe materiały budowlane. Równie ważne są informacje pochodzące od klientów i z rynków na całym świecie.
4. Z punktu widzenia klienta: Firma fischer jest znana z tego, że znajduje właściwe rozwiązanie dla każdego problemu. To właśnie sprawia, że ​​firma odnosi tak duże sukcesy w zakresie rozwoju produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb: wielu dużych klientów zwraca się do firmy fischer z konkretnymi problemami z mocowaniem i otrzymuje indywidualnie opracowane rozwiązanie.

Od pomysłu do produkcji seryjnej

Rainer Fischer: Gdy znamy już problem i mamy pomysł na jego rozwiązanie, przystępujemy do pracy. Nasi specjaliści są różni, tak jak różne są problemy, jedni pracują w pojedynkę, inni stawiają na burze mózgów. Gdy problem zostanie rozpracowany, w następnym kroku programista rozpoczyna trójwymiarowe opracowanie produktu w programie CAD, gdzie projektuje odpowiednie części i może wysłać je bezpośrednio do drukarki 3D.

Pierwsza wersja robocza nowego produktu jest zwykle tworzona na komputerze. Tutaj programista konstruuje trójwymiarowy model za pomocą programu CAD.

Rozwój projektu

Nasz proces rozwoju produktu składa się z 5 faz: przygotowawczej, fazy badań podstawowych, rozwoju, wdrożenia i wprowadzania na rynek. Pomiędzy tymi fazami są etapy wymagające zatwierdzenia przez kierownictwo w Radzie ds. Polityki Produktowej. Proces tworzenia zależy od produktu i może trwać od sześciu miesięcy do dwóch lat lub dłużej.

Pięciofazowy proces tworzenia nowego produktu:

Pierwsza faza przetwarzania: Dział Zarządzania Produktem bada rynek, aby sprawdzić czy produkt ma potencjał globalny. Ponieważ nie każdy dobry pomysł jest od razu akceptowany na rynku.
Druga faza badań podstawowych: Wszystkie informacje o tym, jakie właściwości musi wykazywać produkt, są zebrane w specyfikacjach, na podstawie których projektant zaczyna opracowywać różne warianty produktu oraz możliwe rozwiązania, które są wielokrotnie wewnętrznie sprawdzane. Podstawowej fazie rozwoju towarzyszy od trzech do pięciu innych firm krajowych.
Trzecia faza rozwoju: Gdy prototyp jest gotowy do produkcji seryjnej, przygotowane są jego wersje w różnych rozmiarach. Faza jest zakończona, gdy wszystkie dane i cechy zostaną zdefiniowane w taki sposób, że łatwo można wydrukować model 3D.
Faza realizacji: W pełni opracowany model 3D zostaje przekazany do Działu Produkcji gdzie rozpoczyna się produkcję seryjną.
Faza wprowadzenia na rynek: Produkty trafiają do sprzedaży.

Produkty, które wybaczają prawie każdy błąd

Rainer Fischer: Najwyższym priorytetem w firmie fischer jest jakość: zanim wprowadzimy produkt na rynek, sprawdzamy czy prawidłowo działa i zapewnia mocne trzymanie. Z naszych produktów korzysta szerokie grono odbiorców. Produkty fischer muszą wybaczyć jak najwięcej błędów montażowych – nie ma znaczenia, czy wiertło było trochę za duże, czy śruba jest za mała, czy też śruba nie została wkręcona do końca itp. nasz produkt zawsze jest skuteczny. Mamy koncepcję wysokiego bezpieczeństwa, aby nasze produkty były używane „na zawsze”.

Gwarancja jakości

Rainer Fischer: Dużo inwestujemy, aby osiągnąć wysoki standard wykonania, ale wiemy że warto to robić. Centrala dysponuje specjalną salą do testów, gdzie montujemy nasze kołki i poddajemy je trwałym testom pod obciążeniem. Najstarsza kotwa znajdująca się w sali testowej ma 43 lata i wytrzymuje obciążenie 160 kilogramów. Ten specjalny pokój testowy dostępny jest tylko w centrali fischer. Żaden konkurent nie może pochwalić się tak wytrzymałymi produktami.

Test długoterminowy: kołki są instalowane pod obciążeniem i pozostawiane w zawieszeniu na czas nieokreślony.

Przyszłość w zakresie technologii mocowania

Rainer Fischer: Najważniejsze pytanie jakie sobie stawiamy brzmi: Jak możemy wykorzystać nowe technologie i możliwości naszych produktów? Naszym celem jest uczynienie naszych kołków jeszcze bardziej inteligentnymi. Tak jak w przypadku naszych produktów DUOLINE, które same decydują o tym, jakiej funkcjonalności używają w zależności od materiału, w którym są montowane. Przyszłość mocowań zależy również od dalszego rozwoju materiałów budowlanych. Ciekawym obszarem będą rozwiązania hybrydowe, takie jak połączenie plastiku i stali.

Obecnie skupiamy się na tym, aby nasze produkty były łatwiejsze w użyciu. Coraz więcej majsterkowiczów przeprowadza montaż samodzielnie, często są to osoby, które nie przeszły szkolenia z montażu wykonywanego zgodnie ze sztuką budowlaną. Niektóre z tych zamocowań wymagają wytrzymałości dla dużych obciążeń. Bezpieczeństwo jest zatem najwyższym priorytetem, aby nawet niedoświadczeni użytkownicy mogli w 100% polegać na naszych produktach.

Więcej informacji o wszystkich nowych produktach fischer można znaleźć tutaj.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Pola z gwiazdką * są obowiązkowe.