Na stronie e-dobrydom.pl mogą występować wpisy o charakterze reklamowym.

Newsy z branży

Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS) wybrało władze na nową kadencję. Pracami organizacji kierował będzie nadal Kamil Kiejna, pełniący funkcję prezesa Zarządu PSPS od pięciu lat. Zarząd tworzą ponadto Marcin Jaroszyński (Genderka), Jerzy Płonka (Austrotherm), Jerzy Rutka (Neotherm) i Jacek Szycko (Styropian Plus). Skład obecnego Zarządu oznacza kontynuację dotychczasowych działań Stowarzyszenia na rzecz jakości ociepleń w Polsce oraz wysokich standardów na krajowym rynku budowlanym.

Walne Zebranie PSPS powołało również Komisję Rewizyjną nowej kadencji w składzie: Anna Śpiewak (Austrotherm), Mieczysław Szczypiński (Termex), Jerzy Wujczak (Albaterm). Członkowie Stowarzyszenia zdecydowali ponadto o przedłużeniu kadencji władz z dotychczasowego jednego roku do dwóch lat. Walne Zebranie Członków Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu odbyło się 7-8 czerwca br. w Ciechocinie.

– Osiem lat pracy naszego Stowarzyszenia na rzecz wspierania i upowszechniania dobrych praktyk na rynku wyrobów ze styropianu pozwala dostrzec znaczący postęp w tych obszarach. Wzrost znaczenia minimalnej wagi wyrobów ze styropianu białego i szarego oraz wyraźna standaryzacja produktów do poszczególnych zastosowań potwierdzają zasadność i skuteczność naszych inicjatyw w tym zakresie – powiedział prezes Kamil Kiejna.

Jak stwierdził prezes Kiejna, przed Stowarzyszeniem otwierają się obecnie nowe obszary aktywności. – Aktualnie kierujemy uwagę rynku na znaczenie styropianu w budownictwie energooszczędnym oraz w technologii ociepleń na ociepleniach, przeznaczonej zwłaszcza dla budynków ocieplonych przed laty, nie spełniających dzisiejszych wymagań w zakresie ochrony termicznej – wskazał szef Stowarzyszenia. Kamil Kiejna zapowiedział też ściślejszą współpracę PSPS na forum europejskim i wymianę doświadczeń z partnerami z innych krajów.

Organizacja kontynuuje ponadto działania na rzecz umacniania pozycji i wizerunku styropianu: – Zainicjowaliśmy, pod hasłem „STYROPIAN.Men – Gwiazdy Termoizolacji”, nową kampanię informacyjną o uniwersalnych zastosowaniach i zaletach naszego wyrobu oraz jego przewadze nad konkurencją. Zależy nam też na zwalczeniu mitów i fałszywego przekazu dotyczącego styropianu, przede wszystkim w obszarze bezpieczeństwa pożarowego. Styropian jest wyrobem bezpiecznym, a prawidłowo dobrany i zainstalowany system ociepleń na styropianie gwarantuje nierozprzestrzenianie ognia w razie pożaru – zaznaczył prezes PSPS.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu zrzesza 27 firm: Albaterm, Arbet, Arsanit, Austrotherm, Dom-Styr, Ekobud, Enerpor, Genderka, Izolbet, Izoterm, Knauf Therm, Neotherm, NTB, Paneltech, Polstyr, Promax, Sonarol, Steinbacher Izoterm, Styr-Bud, Styrmann, Styropak, Styropian Plus, Styropmin, Styropoz, Swisspor, Termex, Tyron.

Organizacja współtworzy normy techniczne i przepisy prawne dotyczące produkcji i zastosowań styropianu do termoizolacji w budownictwie. Stowarzyszenie współdziała z krajowymi i zagranicznymi organizacjami branży budowlanej, instytucjami naukowo-technicznymi, organami administracji państwowej i samorządowej na rzecz rozwoju produktów styropianowych oraz ich zastosowań. PSPS podejmuje liczne działania na rzecz jakości styropianu dla budownictwa na polskim rynku, wspiera i upowszechnia zasady uczciwej konkurencji oraz dobre standardy na rynku budowlanym.

Zostaw komentarz

Twój e-mail nie będzie opublikowany. Pola z gwiazdką * są obowiązkowe.